راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

مراقب شماره شناسنامه تان باشید!

یکی از اقوام، امسال آزمون ورودی جامعه الزهرا شرکت کرده. از دیشب نتایج را روی سایت زده اند. من که شماره داوطلبی اش را ندارم. می ماند اطلاعات شخصی که فقط شماره شناسنامه اش سخت است. توی عکس هایم گشتم دیدم یک بار از کاغذی عکسی گرفتم که شماره شناسنامه ایشان هم داخلش افتاده بود. البته یکی دو شماره اش ناخوانا بود و ترجیح دادم به جای آزمون و خطا زنگ بزنم از خودش بپرسم که قبول شده یا نه!


یادم افتاد به چند سال پیش و کنکور کارشناسی سازمان سنجش. خیلی مشتاق ( بخوانید فضول!) بودم رتبه همکلاسی هایم را بدانم. کافی بود شماره شناسنامه شان را داشته باشم تا کارنامه کامل همه شان را از سایت دربیاورم. حالا من چکار کردم؟ سه تا آزمون جامع سنجش بود که تقریبا یک ماه قبل از کنکور برگزار می شد. توی این آزمون بچه های مدرسه مان یک جا امتحان داشتند و طبعا شماره صندلی ها هم پشت سر هم بود. من از شماره صندلی خودم شروع کردم به امتحان کردن. تقریبا 20 تا شماره بالا و پایینش را چک کردم؛ کارنامه کنکور آزمایشی همه بچه ها را دیدم و شماره شناسنامه شان را البته.


دیگر موقع اعلام رتبه های کنکور اصلی سنجش راحت بودم. اسم و فامیل و شماره شناسنامه همه را زدم و رتبه ها را در آوردم. بهترینشان ندا بود. دو سه تا از عمومی ها را صد زده بود. رتبه اش هم بدون سهیمه 300 شد. بعدها شنیدم معماری دانشگاه تهران خواند.

نظرات 4 + ارسال نظر
fereshteh دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:03 ق.ظ http://hesabdare1400.blogfa.com

سلام همشهری واقعا جالب بود.منم با یه لقمه نون و گریه اپم.منتظر حضور سبزت هستم.سبز باش و سبز بمان.

مالبروی ازادی خواه دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ق.ظ http://marlborosmok.blogsky.com

سلام دوست عزیز ممنون از نوشتت وبلاگ خوبی داری یک مطلب و یه فایل صوتی در وبلاگم هست دوست داشتی بیا سری بزن
فعلا

[ بدون نام ] دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام. احتمالا" نگاه شما به این نوشته،یک نگاه طنزآمیز بوده.ولی غفلت کردید از این مطلب که این کار شما یعنی حق الناس،یعنی تجسس و یعنی گناه.به نظرتون بازگو کردنش در وبلاگتون نوعی اشاعه منکر،اونم در قالب یک تصویر زیباسازی شده نیست؟

احتمالا که نه... حتما. اما خب خیلی احساس گناه نمی کنم ازین کار. چون کاملا قانونی و فقط با قوه عاقله بوده! خدا خودش احکم الحاکمینه.

[ بدون نام ] دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام. احتمالا" نگاه شما به این نوشته،یک نگاه طنزآمیز بوده.ولی غفلت کردید از این مطلب که این کار شما یعنی حق الناس،یعنی تجسس و یعنی گناه.به نظرتون بازگو کردنش در وبلاگتون نوعی اشاعه منکر،اونم در قالب یک تصویر زیباسازی شده نیست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد