راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

تو خلوتمون چی سرچ می کنیم؟

چند خط می نویسم، چند خط سرچ می کنم و لابلای نوشته هایم می گنجانم.

صفحه اول گوگل، تایپ می کنم:«آداب...» هنوز سفر را ننوشته ام که لیست عبارات سرچ شده ی بقیه می آید... آداب مشروب خوردن، آداب شراب خوردن...


چند دقیقه بعد، می نویسم «برخورد با...» کاف کودک را ننوشتم هنوز، گوگل لیست می کند که کدام را می خواهی؟ اولین برخورد با دختر، طرز برخورد با دختر.


نمی توانم مطمئن باشم حتما کسانی که این عبارات را سرچ کرده اند آخر خلاف بوده اند. شاید یکی از ما، یکی از شما... اصلا حواسمان هست به وبگردی هایمان؟ انگار که خدا مرده باشد، بعضی مسلمانی شان را پشت دروازه های اینترنت جا می گذارند.


مثلا همین عکس کذایی از فلان هنرپیشه ی ایرانی فراری، چقدر که همه سانسور شده اش را دست به دست چرخاندند و نقد و حاشیه زدند. اصلا نمی خواهم تصور کنم که چند درصد از همین آدم های معتقد - مشخص است که روی سخنم بیشتر با مردان است- در خلوتشان عکس سانسور نشده را دیدند که بهتر بتوانند نقد کنند!


من که یک زن هستم تا چند مدت اصلا نمی توانستم چیزی درین باره بنویسم. انگار که یک گوهر زنانه رونمایی شده باشد فکر می کردم تمام زنان -حداقل آنهایی که معتقدند و اهل اینترنت- باید تا مدت ها گم و گور شوند و خجالت بکشند ازین کار هم جنسشان. باید حیا کنند ازینکه مردان ما اینقدر جسورانه درباره ی یک زن ایرانی می نویسند. مثل همیشه این زنان هستند که باید چوب چشمان گردان مردان را بخورند و خودشان را قایم کنند.


به نظرم این قضیه باید مسکوت می ماند و فقط در محافل زیرزمینی ذم می شد. بعد از واکنش شدید و فوری امت همیشه در صحنه! دیگر این رونمایی ها چندان هم زشت به نظر نمی رسد! مثل الان که بی حجابی حضرت علیه برایمان عادی شده و رسانه ها عکس بی حجابش را کنار خبر می زنند و مرحمت فرموده آن یکی را محو می کنند. دیدید چه خوب شما را از مواضعتان عقب کشاند؟ 

نظرات 5 + ارسال نظر
نگار یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 ب.ظ

بله، خوب از مواضع عقب نشاند متحجرین رو و من برای همین تحسینش می‌کنم.

سامی دخت یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ب.ظ http://samidokht.blogfa.com

این چیزی که در مورد عکس هنرپیشه مذکور نوشته بودی مدتها ذهن من رو هم مشغول کرده بود. حتا توی شبکه های اجتماعی تا مدتها صفحه بعضی از اقایون مذهبی!!!!!!!!! رو که درباره این خانوم و کارش نوشته بودند و اظهار نظر کرده بودند رو باز نمیکردم. شاید یک جور حیای زنانه بود اما همین که فکر میکردم این اقای محترم هم اون تصاویر رو دیده حس خیلی بدی برام ایجاد میشد
به نکته خیلی خوبی رو اشاره کردی
ممنون

ممنون از شما که با نظراتت به آدم روحیه میدی خانوم!

فرهاد کسرا دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

جالبه مثل همیشه مردان مقصرند چشم ها بسته دهن ها بسته بی حیایی شما باز باز
مثل تو خیابون یکی نیست بگه خانم محترم خیابون فقط مال تو نیست که با هر لباسی بیای بیرون برا ما مردا هم هست برا همین برای چشم های ما هم احترام قائل شو یا تو ماشین هر چی خودمونو جم می کنیم دخترا باز تر و بازتر میشینند و فکر می کنند ما مردا باید خیلی خوشحال باشیم از این حرکتشون و یک ذره فکر نمی کنند کخ شاید یکی اصلا خوشش نیاد از این همه نزدیکی .......
اگه جوابی هست برام میل کن تا ما هم مثل خودت روشن شیم لطفا.

مونیس دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:29 ب.ظ http://tanazi.blogsky.com

برایم عجیب است که شمایی که مثلا هل اینترنت و ... هستید اینقدر با محیط زندگیتان و آدمهای آن بیگانه باشید که وقتی اتفاقی هم مواردی از آن میبینید تعجب کنید و بعد هم بگویید ان شاءا.. گربه بوده و...!!!

ابراهیم رحیمیان سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام .
چرا به عنوان یک زن حتی جرات ندارید بصورت واضح به عمل افرادی که این خبر را روی پیشخوان وبلاگهای خود گذاشتند یک اعتراض محکم و تند نمایید ؟ کار آن دخترک قطعا قبیح بود ولی آیا کار مروجین آن خبر قبیح تر نبود ؟ خانواده آن دختر در ایران آبرو نداشتند ؟ مسلمانی ما کجا رفته ؟ من به شخصه به همه سایتهایی که این خبر را در انها دیدم اعتراض کردم ولی فقط یک سایت نظرم را درج کرد . یکی از پدر سوختگی های موتورهای جستجو دقیقا در همین نکته نهفته است که شما به آن اشاره کرده اید . در اینجا کاربر ایرانی اصلا مقصر نیست و این یک مسیر دهی بر اساس سلائق خودشان است که به مردم ما تحمیل می شود . چون حداقل چند سالی است که با وجود فیلترینگی که در ایران هست اصلا امکان سرچ اینگونه موضوعات وجود ندارد . پس چرا موتورهای جستجو اینگونه کلمات را هنوز در راس گزینه های احتمالی به کاربران عرضه می دارند ؟
سوای از همه این مطالب باید پذیرفت که هر قدر کیسه را بیشتر بچلانیم ، احتمال اینکه درزی در آن ایجاد شود بیشتر است . فضایی که دائما به سوی بسته شدن پیش می رود به خودی خود باعث تحریک بیشتر جوانان می گردد . وقتی دیوار برلین را بین دو طرف پایتخت سابق آلمان کشیدند ، جوانان گرفتار در بخش شرقی مطمئن شدند که آن طرف دیوار چیزهای بهتری باید باشد ، وگرنه چرا مانع انها شده اند ! شما وقتی به کودک نو پایی می گویید که فلان چیز جیز ( به زبان کودکانه ) است بیشتر به طرفش مایل می شود . آیا داستان کودکی حضرت موسی ( ع ) را و آن منقل آتش را در قران نخوانده اید ؟ آیا مسئولین ما با فهم این مطلب قرانی عمل می کنند ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد