راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

به پیشواز عید

دارم خانه را مثل خانه تکانی عید، تر و تمیز می کنم.

به نظرم ما مسلمان ها باید تغییر مبدأ عید بدهیم. 

خانم ها در عید فطر و غدیر خانه تکانی کنند.

مردها در این دو روز عیدی بدهند.

بچه ها لباس نو بپوشند.

خوبی ازدواج این است که می شود بعضی رسم ها را خودت رسما پایه گذاری کنی!

نظرات 8 + ارسال نظر
یک خواننده سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ق.ظ

زهی خیال خام. اول از ایرانی بودن استعفا بده. نوروز هویت ماست. برو عرب شو

مگه عید فطر فقط رسم عرب هاست؟ مگه مسلمون نیستید شما؟

r چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ق.ظ

چرا فقط مردها عیدی بدن؟

چون من یک زنم و طبعا دوست دارم فقط عیدی بگیرم!

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ق.ظ

Che pedar koshtegi ba rasme ghashange norooz dary man nafahmidam, mitoonesti begi eyd fetr HAM....az inke dar ghashang tarin rooz haye sal mardom khoshahl bashan va khoone tekooni konan va didane pirtar ha k tanhan beran chi az shoma kam mishe daghighan? eyd fetr modam taghiir mikone momkene sare siahe zemestoon bashe, ya garmaye tabestoon, hame mardom iarn mosalman nistan, edeye ziadi serfan mosalman zadean. kami az nazar tangi dast bardarin va kami khoshali va shadi va RANG be in mardome bichareye afsordeye gorosne bebinid

سلام. پیشنهاد من فقط برای کسانی بود که می خوان زندگی شون بیشتر رنگ و بوی دین بگیره. هیچ کس مجبور نیست! نوروز هم به جای خود نیکوست. همونطور که الان عید فطر و غدیر هم نسبت به نوروز در حاشیه هستند توی مدل پیشنهادی من نوروز فقط به حاشیه می ره با تمام رسم و رسوماتش. حذف نمی شه.

عطیه چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ب.ظ http://www.rozegare.blogfa.com

سلام
عالــــی است این رسم ها
مخصوصا که در دوران متاهلی پابه گذاری میکنید.اللهم الرزقنا :دی

سلام. انشاالله که روزی شمام باشه. ممنون. اسمتون عطیه هست شما هم؟!

یک خواننده جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ق.ظ

شما مثل اینکه منظور منو نگرفتی. ما ایرانی هستیم و سال نو و مهم ترین جشن ما نوروزه. این یادبود هویت ما به عنوان یک فرهنگ کهن و یادگار روزگار سربلندی این خاکه. همین ها ما رو در برابر هجوم عرب و مغول حفظ کرده.

به نظرم هویت ایرانی و اسلامی ما به هم پیوند خورده. پیوندی شایسته و خوش یمن. دلیلی نمی بینم بخوام از زندگیم حذفش کنم یا فقط ایرانی بودنم رو اظهار کنم. این اشتباهه که اسلام رو مساوی عرب بودن بگیریم.

عطیه دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ http://www.rozegare.blogfa.com

بله ، من هم عطیه هستم
دقیقا هم اسم میشیم !

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:00 ب.ظ

ktajrobe 33 sale neshoon dade har moghe adamhaii k mesle shoma lebas mipooshan va fekr mikonan pishnehadi midan va migan hich kas majboor nis, akharesh hame majbooran!!! eteraz koni migan boro ye keshvare dige, matlabe shoma ro ke khoondam roozi ro be didam k gashte ershad mardomi k raftane kharide eyde noroozo begire, sabzeo mahi ghachaghi beshe, mardom yavashaki beran eyd didani va yeho komite berize too khoonashoon :D

ستاره جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:00 ب.ظ

برو بابا...حالا حتما باید عید نوروز رو حذف کنید ؟ما هم مسلمونیم اما یک ایرانی اصیل هستیم و به رسوم ایرانیمون پایبندیم.شما هم بهتره بری وسط عربها زندگی کنی نه بین ما ایرانی های مجوس!!چقدر باید درکو فهمت پایین باشه که نتونی دوتا فرهنگ رو با هم هضم کنی؟چرا صفر و یک به قضیه نگاه میکنی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد