راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

بهای تجدد

موضوع این درس «فرهنگ» بود. استاد از بچه ها خواست یک پاراگراف درباره تغییرات مثبت یا منفی فرهنگی طی سنوات اخیر بنویسند. اکثریت قریب به اتفاق در نوشته هاشان ازینکه زن ها دیگر نقش سنتی خانه داری را ندارند خوشحال بودند؛ از بالا رفتن آمار زنان تحصیلکرده و موفق. 


آرزو یک مادر 32 ساله هست که خیلی هم محکم پای این حرف ایستاده بود. می گفت خیلی خوب شده که زن ها اجازه دارند در جامعه حضور فعال داشته باشند. من هم که اگر بحث مخالف نظرم بشود و حرفی نزنم احساس لالی می کنم! گفتم درعوض زنان قدیم آرامش بیشتری داشتند. گرچه محدود به خانه و خانواده بودند؛ اما به همان هم راضی بودند. استاد در تکمیل صحبتم گفت: الان زنان هم باید فکر کار بیرون باشند هم وظایف همسری و مادری.

آرزو، سکوت.


چند دقیقه مانده به اتمام کلاس استاد از آرزو درباره خودش سوال کرد. گفت که پرستار است و خیلی وقت ها شیفت شب می ماند. گفت فرزندش به آرزو می گوید آرزو و به مادربزرگش می گوید مادر!

نظرات 3 + ارسال نظر
امیلی جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:19 ق.ظ http://emeliali.blogsky.com

سلام بانو من از وبلاگت خوشم اومد. اگه اجازه بدی لینکت کنم

سلام. لطف می کنید

یان شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:27 ق.ظ

استاد حق ندارد از زندگی خصوصی دانشجو سوال کند.

بهشون می گم.

دیدن یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ب.ظ

خوشم میاد دیکتاتوری حتا تو بلاگاتونم برقراره... نظر کمی مخالف نظرات ارزشمند خودتون باشه، اصن پابلیش نمیشه

یه وبلاگ دارم که توش پره از نظرات مخالف. هرکسی هرچی می خواد میگه و باز ادعاشه که آزادی بیان نداره! همین یه جا رو گذاشتم واسه ی خودم. موردی هست؟ شمام می تونید یه وبلاگ بزنید نظراتتون رو بنویسید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد