راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

دوره آموزشی فکر و نقد

تقریبا ده سال پیش بود که یک موسسه ی نوپا کلاسی برگزار کرد به نام «روش مناظره» 

من آن روزها فقط یک دختر دبیرستانی درسخوان بودم که اگر جمع، از مادر و عمه هایم فراتر می رفت زبانم می چسبید ته حلقم و نمی توانستم سلام بگویم حتی! 


نه مثل این سال ها که گاهی همینطور که پا روی پای انداخته ام از ته کلاس مختلط و شلوغ دانشگاه خطاب به استاد سوال کنم و انتقاد کنم!


خب آدم ها تغییر می کنند. 

الان فکری شده ام کاش به جای این همه اردوها و مسابقات وبلاگ نویسی کلیشه شده می آمدند برای وبلاگ نویسان «روش مناظره» می گذاشتند. البته قبلش یک کار علمی می خواهد که روش مناظره کامنتی، چتی، تلفنی و حضوری را استخراج کرد! فکر کنم بشود منابع خارجی خوبی برای این فن پیدا کرد.

روش مناظره، روش نقد فیلم، روش نقد مقاله و ... می تواند از سرفصل های این دوره آموزشی باشد.



شرکت کنندگان هم گزینشی نیایند. اصلا باید مسئول برگزاری از همه تیپ فکری دعوت کند و همانجا گوی و میدانی و مناظره مستقیم روی سن برگزار کنند.

فضای پرتنشی می شود. تصورش هم استرس آور است. اما این وبلاگستان و آدم هایی که من می بینم به همچین دوره ای نیاز مبرم دارند. الان تصوری که من از وبلاگستان دارم یک اتاق شیشه ای خیلی بزرگ است که همه چشمشان را بستند و دارند با تمام قوا داد می زنند؛ در نتیجه هیچ کس صدای هیچ کس را نمی شنود!


ناگفته نماند همه شخصیت های مجازی که من می شناسم در این دوره آموزشی شاگرد خواهند بود! حالا بیابید استاد را ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد