راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

بدحجابی زیباتر است یا بی حجابی؟

این بدحجاب هایی که توی خیابان می بینیم، بدحجاب که زاده نشده اند. خیلی هاشان اعتقاداتی دارند. دین و ایمان دارند. حتی خیلی شان قبلا چادری بودند. چادری هم نبودند اقلا محجبه که بودند. وگرنه چرا ده سال پیش وضع حجاب اینطور نبود؟ گام اول کنار گذاشتن چادر بود. بعد مانتوها آب رفت و صورت ها بزک شد. 


آمار ندارم؛ از مشاهداتم می گویم که متاسفانه متاسفانه دخترهای محجبه و چادری دانشگاه که می روند، بین جمع دوستان که می روند کم می آورند. اعتماد به نفس لازم را ندارند که از پوشش خود دفاع کنند. یعنی کسی نبوده که این اعتماد به نفس را بهشان تزریق کند. سیستم درست و درمانی نیامده حجاب را آنطور که باید برایشان جا بیندازد. 


حیائی که رفت دیگر برگرداندنش سخت است؛ اما من می گویم باید نگران تمام دختران چادری امروز هم بود. تمام آنهایی که بدشان نمی آید توی خانه آرایشکی بکنند و شال سبکی بیندازند و توی آینه خودشان را برانداز کنند و تازه بفهمند که از دختران بدحجاب خیابان چیزی از زیبایی کم ندارند.


باید نگران تمام خانواده هایی بود که وقتی دختر چادری شان تیپ و قیافه ای زده و زیبایی هایش عیان شده بهش می گویند «باریکلا چه خوشکل شدی. کپی فلان بازیگر! »یا اینکه «عینهو باربی شدی بزنم به تخته» بعد این دختر چادری ته دلش قنج برود و سرخ و سفید بشود که بعله ما هم خوشکل بودیم و خودمان خبر نداشتیم. 


درد این است که ملاک زیبایی - حتی برای دختر محجبه مان - می شود بازیگرها و عروسک های بزک شده ی کوچه و خیابان. بعد وقتی این دختر توی خیابان می رود و الگوهایش را می بیند توی دلش می گوید: حیف که به حجاب اعتقاد دارم وگرنه نشونتون می دادم منم چقدر خوشکلم!


خیلی دیدم دخترهای محجبه که برای آرزو به دل نماندن هم که شده چند عکس با موهای پریشان و شال آویزان و مانتوی تنگ و چسبان دارند. نمی گویم عکس بی حجاب نگیرند ها! بگیرند؛ اما کی گفته که این تیپ بدحجاب رایج در جامعه از بی حجابی هم زیباتر است حتی؟!

نظرات 3 + ارسال نظر
هیچ شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ب.ظ http://mindzeinab2009.blogsky.com

اگر فهم و شعور و تعقل ادم ها رشد کند و به تعبیر اقای حداد در کتاب روح مجرد دنبال نفس خود باشند ان گاه دیگر به درجه ای می رسند ؛ اگر لذت ترک لذت بدانی دگر لذت نفس لذت نخوانی .. به دوستان به ویژه دانشجویان رشته های الهیت که می خواهند راهنمای هموعانشان باشند توصیه می کنم به سایت زیر بروند و درس هاب عنوان بصری و نیز سلوک بانوان و نیز اسفار را گوش کنند و بر دامنه و ژرفای دانش حکمی و عرفانی /اسلامی خویش بیفزایند..بدون اخلاق شهودی نمی توان به احکام اسلام از جمله حجاب به طوع و رغبت عمل کرد و همان اتفاقی که رخ می دهد که در این پست توضیح دادید ولی اگر ذت دیدن خدا را در درون خود انسان بچشد دیگر از همه چیز چشم می پوشد و زیبائی های اعتباری و ظاهری به کلی از چشمش می افتد : maktabevahy.org

سین یکشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ق.ظ

زیباتر از همه چیز، احترام به آزادی دیگران در انتخاب پوشش، و رسیدن به آرامش در حضور همه انسان‌هاست... نه فقط آن‌هایی که از نظر ما انسان هستند!

سارا پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ http://saraanvari.blogspot.com

بله با سین موافقم آزادی در انتخاب حجاب زیباتر و بهتره

یه جمله کلی که می تونه برای مصادیق کلی درست باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد