راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

فضاسازی آثار هنری!

یکی دو روز هست که دارم کلیپی با موضوع حجاب در فرانسه می سازم. برای یک سمینار به مناسبت هفته زن. 


درباره حجاب در فرانسه قبلا مطالعه داشتم و مقاله ای هم در موردش نوشته بودم. با اینکه ذهنم آماده بود اما انتخاب متن خیلی برایم مهم بود و یکی دو روز درگیرش بودم. عکس هم که إلی ماشاالله در اینترنت هست!


کمی بابت موسیقی متن کلیپ نگران بودم. بیشتر دلم میخواست کسی متن را بخواند و عکس ها رد بشوند؛ ولی در این فرصت کم کسی را پیدا نکردم.


یادم افتاد به یکی از دوستانم که در دانشگاه گرافیک می خواند. یک روز رفتم خانه شان و مثل همیشه جدیدترین آثار هنری اش را نشانم داد. گفت یک بار استادشان گفته بود یکی از نقاشی های معروف جهان را نقد کنند. اثری که به این دوست ما افتاده بود مال جنگ جهانی بود و با ترکیب سیاه و سفید کار شده بود. این بنده خدا هم برای اینکه خلاقیتی نشان بدهد و فضا سازی کرده باشد جعبه ی سیاه و سفیدی درست کرد. نقدش را تایپ شده و صحافی شده داخلش گذاشت و کنارش هم یک بسته شکلات خارجی تلخ!


استاد که خواست نقد را بخواند برایش توضیح داد که باید موقع خواندن این شکلات تلخ را هم بخورید تا بیشتر حس و حال این نقاشی را درک کنید!


خلاصه اینکه من هم خیلی دوست داشتم فضای کلیپ با فضای کشور فرانسه هماهنگ باشد. سعی کردم تمام عکس ها از مسلمانان فرانسه باشد؛ اما خب موسیقی هم مهم بود. یک موسیقی اصیل فرانسوی بیشتر می توانست به فضاسازی کلیپ کمک کند.


الان بعد از دو سه روز تلاش مستمر نفس راحتی کشیدم؛ پا روی پا انداختم و سعی کردم به عنوان یک مخاطب عادی کلیپ را نگاه کنم.

خودم هم تحت تأثیر قرار گرفتم!

آه

نظرات 2 + ارسال نظر
زهیر دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ق.ظ

پس میشه بذاری تا ما هم ببینیم؟؟

حالا اینقدرا هم تعریفی نیست!

امید سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 ب.ظ

خب بذارید ما هم استفاده کنیم
دهن ما هم آب افتاد

چشم. اما چند وقت دیگه جای دیگه می ذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد