راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

راه و ماه

زیر پوست زندگی متأهلی

بنشانید درخت

به نظر من عوام نباید وارد سیاست بشوند. عوام یعنی کسانی که از اخبار پشت پرده بی خبرند و خیلی هنر کنند بی بی سی و رادیو فردا بخوانند و فکر کنند دیگر همه ی اخبار مگوی رسانه ی ملی را فهمیده اند.


 عوام یعنی کسانی که شغل و حرفه شان ربطی به سیاست ندارد و هیچ وقت هم نمی خواهند مرد سیاست بشوند. 

یعنی کسانی که هیچ سر و سری با عروسک گردانان معرکه ی سیاست ندارند و می خواهند با همین اطلاعات ناقص تحلیل های عمیق هم داشته باشند. عوام که وارد سیاست شوند هم زندگی را به خودشان زهر می کنند هم دیگران.


من فهمیده ام که بدون دانستن اخبار مگو، تحلیل اخبار اشتباه محض است. تعریفم هم از تحلیل سیاسی نظر دادن درباره اوضاع جاری مملکت نیست. اینکه بخواهی با چارتا کلام شنیده و تاکسی خبرها حدس بزنی که علت اصلی فلان خبر فلان فعل بوده!

متاسفانه وبلاگستان عوام پرور دنیای سیاست شده. بلندگو را داده دست کسانی که فقط به منابع محدود خبری متصل هستند و برای همه تصمیم می گیرند و نظر می دهند.

اینترنت، همه ی اخبار نیست. 


عوام بودن  اسمش بدتر از خودش هست! عوام، رعیت نیست. عوام کسی است که مشی سیاسی اش مشخص است. باری به هر جهت نیست. سیاسی است؛ اما سیاست زده نیست.در مسائل سیاسی اظهار نظر می کند؛ اما ادعا نمی کند که همه دان است. سرش به کار خودش هست، می تواند یک چهره فرهنگی شناخته شده باشد، می تواند یک رئیس دانشگاه باشد، می تواند هزار و یک کاره باشد در این مملکت؛ اما ملعبه سیاسی بازی نشده باشد.


نظرات 1 + ارسال نظر
۱۱۲۳ پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ق.ظ

این وبلاگ از سما حرف زده است:

http://radioagar.blogspot.com/2011/05/blog-post_8406.html

ممنون بزرگوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد